Szkoda wielka, że Jezioro łabędzie – skądinąd wybitny i szalenie wymagający balet stał się w Rosji narzędziem władzy i zapchajdziurą, która odciągnie umysły od bieżących wydarzeń, w razie czego zaś zamaskuje prawdziwy dramatyzm sytuacji. Demokratyczny świat wypatruje teraz jego pokazu w rosyjskiej telewizji jako zwiastuna wydarzeń, które mają pozostać ukryte, a które być może doprowadzą do jakiejś zmiany – pisze Katarzyna Gardzina, specjalistka od wiedzy o balecie.
Projekt finansowany ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w ramach konkursu Polonia i Polacy za granicą 2023 r. *Publikacja wyraża jedynie poglądy autora i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
rusycystka, dziennikarka i krytyk muzyczny oraz baletowy, stały współpracownik Instytutu Muzyki i Tańca. Autorka ponad stu książeczek-komentarzy do serii oper, baletów i operetek wydanych w zbiorze La Scala.